Polityka prywatności
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych
osobowych Klientów Serwisu Internetowego dostępnych pod
adresem www.mojafotoksiazka.pl
2. Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania
osobie fizycznej, której dane dotyczą, tj. takiej, którą można bezpośrednio lub
pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora (cechy)
takiego jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator
internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną,
fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną
tożsamość osoby fizycznej.
3. Przetwarzanie oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych
osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub
niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie,
przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie,
wykorzystywanie, ujawnianie, udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie,
ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
4. Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami, w
szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”) oraz
ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
5. Celem zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych Klientów, stosujemy
odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w zakresie bezpieczeństwa
przetwarzania danych osobowych.
ADMINISTRATOR DANYCH
Pana/Pani dane są administrowane przez RMS Konsulting Leszek Siciarz, z siedzibą w
Gliwicach przy ul. Granitowej 13/3, NIP 631 184 12 07. Kontakt pisemny na w/w adres lub
adres mailowy na kontakt@mojafotoksiazka.pl
ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
Zakres przetwarzanych przez Administratora danych osobowych Klienta obejmuje:
1. Dane Klienta podane podczas korzystania z Formularza Zamówienia, w szczególności:
imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu, a
w przypadku przedsiębiorców – nazwę firmy i NIP,
2. dane Klienta dotyczące składanego Zamówienia w Serwisie Internetowym, w tym
dane Klienta zawarte w udostępnionych przez Klienta plikach i wykonanych
Projektach;
3. inne dane Klienta, dobrowolnie podane przez Klienta przy użyciu dostępnych w
Serwisie elektronicznych formularzy lub innej formy kontaktu z konsultantem
Administratora.
W związku z faktem, iż usługi oferowane w ramach Serwisu Internetowego dedykowane są
dla osób pełnoletnich, Administrator nie przetwarza świadomie danych osobowych dzieci,
korzystających z usług.
CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW
Dane osobowe Klientów są lub mogą być przetwarzane:
1. w celu zawarcia i wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu
Internetowego – przetwarzanie przez Administratora jest w tym przypadku niezbędne
do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest Klient, lub do podjęcia działań na
żądanie Klienta, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
2. w celu zapewnienia zgodności z nałożonymi na Administratora obowiązkami
prawnymi (w szczególności wynikającymi z przepisów ustawy o rachunkowości oraz
przepisów podatkowych), gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
Podanie danych osobowych w Serwisie Internetowym jest dobrowolne, ale może być
konieczne dla realizowania Usługi. bez, których Administrator nie będzie mógł zrealizować w
przypadku niepodania danych osobowych.
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
Administrator przetwarza dane osobowe Klienta w sposób i przez okres jaki jest niezbędny
dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane.
W przypadku przetwarzania danych:
1. w celu zawarcia i wykonania umowy (w tym umowy sprzedaży) – dane Klienta będą
przetwarzane przez okres obowiązywania i realizacji umowy,
2. w celu zapewnienia zgodności z nałożonymi na Administratora obowiązkami
prawnymi – dane Klienta będą przetwarzane przez okres wymagany przepisami
prawa,
3. Po upływie okresu przetwarzania, dane są usuwane.
PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Klienta
zgody, zgoda taka jest dobrowolna i może być w każdej chwili cofnięta. Oświadczenie o
cofnięciu zgody powinno zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-
mail kontakt@mojafotoksiazka.pl.
Klientowi przysługują także następujące prawa do usunięcia swoich danych osobowych, do
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, dostępu do treści swoich danych jak i
sprostowania (poprawiania)
Administrator zrealizuje prawa Klienta, z zastrzeżeniem wyjątków określnych w przepisach
RODO.
W celu realizacji w/w praw należy wysłać e-mail na adres Administratora.
PODMIOTY, KTÓRYM UDOSTĘPNIANIE SĄ DANE OSOBOWE KLIENTÓW
Administrator udostępnia dane osobowe Klientów, jeżeli posiada ku temu podstawę prawną,
w szczególności kiedy jest to niezbędne do wykonania świadczonych Klientom usług.
Dane osobowe Klientów mogą zostać również udostępnione na żądanie organów
publicznych lub innych podmiotów uprawnionych do takiego dostępu na podstawie
przepisów prawa, w szczególności kiedy jest to niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa
systemów Administratora.
Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być w szczególności:
1. Podmioty uprawnione do uzyskania danych Klienta na podstawie obowiązujących
przepisów prawa,
2. Podmioty, z których usług korzysta administrator celem dostarczenia towarów i usług
Klientom. W szczególności podmioty zapewniające obsługę lub udostępniające
administratorowi systemy teleinformatyczne,
3. przedsiębiorcy świadczący usługi dostawy i utrzymania oprogramowania, służącego
do obsługi Serwisu Internetowego,
4. Operatorzy systemów płatności,
5. Podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie;
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
1. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar
Gospodarczy (EOG).
COOKIES I INNE PODOBNE TECHNOLOGIE
Podczas korzystania z Serwisu Internetowego dane osobowe Klienta mogą być zbierane
automatycznie w logach systemowych, przez pliki cookies („ciasteczka”).
Cookies są to pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Klienta, służące do identyfikacji
Klientów oraz dostarczania informacji statystycznych o ruchu Klientów, aktywności Klientów i
sposobie wykorzystania Serwisu Internetowego. Pozwalają one m.in. na dostosowanie treści
i usług do preferencji Klientów.
Administrator stosuje następujące rodzaje plików cookies: niezbędne do korzystania z usług,
np. wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelnienia, służące do zapewnienia
bezpieczeństwa.
Klient może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies,
określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do
urządzenia końcowego Klienta, za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Klient może w każdej chwili usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w
przeglądarce internetowej, której używa. Może to jednak wpłynąć na ograniczenie
niektórych funkcjonalności dostępnych w Serwisie Internetowym.
Administrator korzysta z narzędzi Google Analytics. Więcej informacji na temat
funkcjonowania narzędzi Google Analytics przez znajduje się na
stronie: http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.
Korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się z przesyłaniem plików i danych do serwera,
na którym funkcjonuje Serwis Internetowy. Każde zapytanie skierowane do serwera
zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP, datę i czas serwera,
informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzysta Klient.
Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są
kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi z Serwisu Internetowego i nie są
wykorzystywane przez w celu identyfikacji. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał
pomocniczy służący do administrowania Serwisem Internetowym, a ich zawartość nie jest
ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH OSÓB TRZECICH
Jeżeli Klient umieszcza w Serwisie jakiekolwiek dane osobowe Osób trzecich, może to uczynić
jedynie pod warunkiem nienaruszania przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych
tych osób. Osobami trzecimi są osoby fizyczne, których dane osobowe, Klient umieszcza w
Serwisie Internetowym lub w ramach składania wykonywania Projektu.
Administrator może przetwarzać powierzone im przez Klienta dane osobowe Osób trzecich,
jeżeli Klient potwierdzi, iż jest uprawniony do przekazania danych osobowych Osoby trzeciej
1. W przypadkach, gdy Klient umieszcza w Serwisie Internetowym lub w ramach
wykonania Projektu dane Osób trzecich, w ramach działalności innej niż czysto
osobista lub domowa, Klient występuje w roli administratora tych danych w
rozumieniu przepisów RODO.
2. Dane Osób trzecich, powierzone przez Klienta, będą przetwarzane przez
Administratora w celu prawidłowej realizacji zawartej z Klientem umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną – w związku z korzystaniem przez
Klienta z Serwisu Internetowego lub realizacji Zamówienia.
3. Zakres powierzonych danych, obejmuje wszelkie dane osobowe Osób trzecich
powierzone w związku z korzystaniem przez Klienta z Serwisu Internetowego
lub w związku ze złożonym Zamówieniem.
4. Klient wyraża zgodę na dalsze powierzenie przetwarzania danych Osób
trzecich (tzw. podpowierzenie), w celu wykonania umowy zawartej z
Klientem.
5. Powierzone przez Klienta dane osobowe Osób trzecich, będą przetwarzane
odpowiednio przez Administratora zgodnie z art. 28 RODO.
6. Dane osobowe Osób trzecich mogą być również przetwarzane przez
Administratora w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub
obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes
Administratora (art. 6 ust.1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.